Η τελευταία μοιρασμένη πρωτεύουσα της Ευρώπης
ΔΗΜΑΡΧΟΣ
Ο Δήμαρχος
Καλωσόρισμα
Ομιλίες & Άρθρα
Προηγούμενοι Δήμαρχοι
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Μέλη Συμβουλίου
Δημοτικές Επιτροπές
Ημερήσια Διάταξη
Πρακτικά
Ο ΔΗΜΟΣ
Όραμα & Αποστολή
Υπηρεσίες
Αναπτυξιακά Έργα
Απολογισμός Έργου
Πολιτικοί Γάμοι
Πολυδύναμο Δημοτικό Κέντρο
Δημοτικό Συμβούλιο Νεολαίας
Ιστορία Δήμου Λευκωσίας
Διδυμοποιήσεις με Δήμους
Συνεργασίες με Δήμους
Πλάκα της Τιμής & Σημαία της Τιμής
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Ανακοινώσεις
Εκδηλώσεις
Σχέδια Χορηγιών και Κινήτρων
Δημόσιες Προσφορές
Κενές Θέσεις Εργασίας
Πολεοδομικά Θέματα
Περιβαλλοντικές Μελέτες
Απόψεις περιοίκων για αιτήσεις ανάπτυξης (ιδιωτικές)
Εγγραφή στο Ενημερωτικό Δελτίο
Επικίνδυνες Οικοδομές
Κατάλληλη Κατασκευή Οδών ( Άρθρο 17)
Μέτρα αυτοπροστασίας από το σεισμό
Υποτροφίες σε Δημότες
Εκστρατείες & Προγράμματα
Ευρωπαϊκά Προγράμματα
Σύμφωνο των Δημάρχων - Σχέδια Δράσης Βιώσιμης Ενέργειας
Η ΛΕΥΚΩΣΙΑ
Ιστορία
Αξιοθέατα
Μουσεία
Θέατρα
Πινακοθήκες & Κέντρα Τεχνών
Βιβλιοθήκες
Εμπορικοί Δρόμοι
Διαμονή
Χάρτης της πόλης
Πολιτιστικά Κέντρα
Πλατείες
Πάρκα & Κήποι
Δημοτικές Αγορές
Χώροι Λατρείας
Κυβερνητικά Κτίρια
Ποδηλατόδρομοι
Ιστορικά Σχολεία
Εκπαίδευση
Αθλητικοί Χώροι
Καλλιτέχνες της Πόλης
Πισίνες & Κολυμβητήρια
Συγκοινωνίες
Χώροι Στάθμευσης
ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
Επικοινωνήστε μαζί μας
Γραφείο Εξυπηρέτησης & Πληροφόρησης του Δημότη
Στεγαστικό σχέδιο αναζωογόνησης ακριτικών περιοχών
Ηλεκτρονικές Αιτήσεις
Έντυπα & Αιτήσεις
Online Πληρωμές
Πράσινα Σημεία Επαρχίας Λευκωσίας
Υποβολή Αιτήματος / Εισήγησης
Επαλήθευση Πιστοποιητικών Γάμου
Συχνές Ερωτήσεις
Κοινοτάρχες Ενοριών
Υπηρεσίες Άμεσης Ανάγκης
Εξωτερικές Συνδέσεις
Ελληνικά
English
Russian
Webmail
e-λευκωσία
DMS
Γιατί ο Δήμος Λευκωσίας ζητά επίσπευση του έργου της Μακαρίου
ΔΗΜΑΡΧΟΣ
/
Ομιλίες & Άρθρα
/
Γιατί ο Δήμος Λευκωσίας ζητά επίσπευση του έργου της Μακαρίου
Πεμ, 08 Οκτ. 2020
09:35
Σημαντικό για τις επιχειρήσεις
να προλάβουμε την περίοδο
των Χριστουγέννων του 2021
*Του Κωνσταντίνου Γιωρκάτζη
Η ανάπλαση του Εμπορικού Τριγώνου Μακαρίου Γ’ - Στασικράτους - Ευαγόρου αποτελεί έργο προτεραιότητας της αναπτυξιακής Στρατηγικής του Δήμου Λευκωσίας αφού επιδιώκει να καταστήσει το αστικό εμπορικό κέντρο της πρωτεύουσας ανταγωνιστικό, ελκυστικό και φιλικό στον άνθρωπο και το περιβάλλον.
Η Α’ φάση του έργου έχει ολοκληρωθεί με την παράδοση των οδών Στασικράτους, Ζήνας Κάνθερ, Θεοφάνη Θεοδότου και Μνασιάδου (τμήμα). Πρόκειται για ένα πραγματικό στολίδι για την πρωτεύουσα το οποίο ήδη απολαμβάνουν, επί καθημερινής βάσεως, οι συμπολίτες μας. Η ολοκλήρωση της Α’ φάσης του έργου προμηνύει παράλληλα και τις προοπτικές που δημιουργούνται για να αποκτήσει το εμπορικό κέντρο συγκριτικό πλεονέκτημα και να καταστεί προορισμός επιλογής για πολύ περισσότερους επισκέπτες.
Όπως είναι ήδη γνωστό, η Α’ φάση του έργου καθυστέρησε δύο μήνες λόγω των έντονων καιρικών φαινομένων της προηγούμενης περιόδου ενώ η πανδημία του κορωνοϊού έφερε το υποχρεωτικό κλείσιμο όλων των εργοταξίων για άλλους δύο μήνες. Συνεπακόλουθα, οι εργασίες της Β’ φάσης, που αφορούν τη Λεωφόρο Μακαρίου, άρχισαν με καθυστέρηση 4 μηνών, αφού ύστερα από διαβούλευση με εμπλεκόμενους και επηρεαζόμενους, είχε αποφασιστεί όπως αυτές ξεκινήσουν μετά την ολοκλήρωση της Α’ φάσης του έργου.
Δεδομένων των πιο πάνω, χάθηκε το αρχικό χρονοδιάγραμμα το οποίο προέβλεπε παράδοση του έργου πριν τα Χριστούγεννα του 2021.
Ο Δήμος Λευκωσίας από τον Ιούνιο απευθύνθηκε επανειλημμένα στην Κεντρική Επιτροπή Αλλαγών και Απαιτήσεων (ΚΕΑΑ) με αίτημα την επίσπευση του έργου, ούτως ώστε η παράδοσή του να επιτευχθεί βάσει του αρχικού χρονοδιαγράμματος.
Ο κυριότερος λόγος που μας οδήγησε σε αυτή την απόφαση, είναι γιατί πιστεύουμε ότι η επίσπευση του έργου, σε αυτή την κύρια οδική και εμπορική αρτηρία του κέντρου της Λευκωσίας, θα έχει πολύ θετικές συνέπειες για τις επιχειρήσεις οι οποίες θα μπορούν να λειτουργήσουν κανονικά κατά την περίοδο των γιορτών των Χριστουγέννων του 2021. Αυτό, άλλωστε, είναι πάγιο και έντονο αίτημα των επηρεαζόμενων ιδιοκτητών και καταστηματαρχών. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως ο κορωνοϊός έχει πλήξει την συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο λιανικό εμπόριο και η απώλεια μιας ακόμη σημαντικής περιόδου –όπως αυτή των Χριστουγέννων κατά την οποία οι πωλήσεις αυξάνονται σημαντικά– ενδέχεται να έχει καταστροφικές συνέπειες για τους επιχειρηματίες της περιοχής, οι οποίοι στην πλειονότητά τους είναι μικρομεσαίοι.
Το κόστος της επίσπευσης του έργου ανέρχεται περίπου σε 850,000 ευρώ. Το ποσό αυτό θα πρέπει να θεωρηθεί επένδυση. Επένδυση που δημιουργεί πολλαπλά οφέλη αφού η απρόσκοπτη εμπορική λειτουργία ολόκληρου του δρόμου λίγους μόνο μήνες νωρίτερα θα φέρει έσοδα στις επιχειρήσεις εξασφαλίζοντας τους βιωσιμότητα αλλά και έσοδα στο Κράτος (φορολογία επί των κερδών των επιχειρήσεων, πρόσθετο ΦΠΑ κτλ).
Εν κατακλείδι, θεωρούμε πως το κόστος των συμβάσεων είναι μεν πολύ σημαντικός παράγοντας, όμως δεν είναι ο μόνος που πρέπει να λαμβάνεται υπόψη κατά την εκτέλεση σημαντικών έργων, όπως είναι το Εμπορικό Τρίγωνο. Αυτό που πρωτίστως επιβάλλεται να αξιολογείται είναι η μεγαλύτερη εικόνα της βιωσιμότητας μιας πόλης και των κατοίκων της.
*Δήμαρχος Λευκωσίας
8 Οκτωβρίου 2020
Άλλες Ανακοινώσεις
10 Οκτ
Το κυκλοφοριακό δεν αντιμετωπίζεται μόνο με...
04 Μαρ
Δήλωση Δημάρχου Λευκωσίας για τη μεταρρύθμιση...
24 Φεβ
Οι εργαζόμενοι στους Δήμους οφείλουν να...
11 Μαρ
Μέτρα για τη διατήρηση της αρχιτεκτονικής μας...