Η τελευταία μοιρασμένη πρωτεύουσα της Ευρώπης
ΔΗΜΑΡΧΟΣ
Ο Δήμαρχος
Καλωσόρισμα
Ομιλίες & Άρθρα
Προηγούμενοι Δήμαρχοι
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Μέλη Συμβουλίου
Δημοτικές Επιτροπές
Ημερήσια Διάταξη
Πρακτικά
Ο ΔΗΜΟΣ
Όραμα & Αποστολή
Υπηρεσίες
Αναπτυξιακά Έργα
Απολογισμός Έργου
Πολιτικοί Γάμοι
Πολυδύναμο Δημοτικό Κέντρο
Δημοτικό Συμβούλιο Νεολαίας
Ιστορία Δήμου Λευκωσίας
Διδυμοποιήσεις με Δήμους
Συνεργασίες με Δήμους
Πλάκα της Τιμής & Σημαία της Τιμής
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Ανακοινώσεις
Εκδηλώσεις
Διεθνές Φεστιβάλ Λευκωσίας
Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας 2023
Σχέδια Χορηγιών και Κινήτρων
Δημόσιες Προσφορές
Κενές Θέσεις Εργασίας
Πολεοδομικά Θέματα
Περιβαλλοντικές Μελέτες
Απόψεις περιοίκων για αιτήσεις ανάπτυξης (ιδιωτικές)
Εγγραφή στο Ενημερωτικό Δελτίο
Επικίνδυνες Οικοδομές
Κατάλληλη Κατασκευή Οδών ( Άρθρο 17)
Μέτρα αυτοπροστασίας από το σεισμό
Υποτροφίες σε Δημότες
Εκστρατείες & Προγράμματα
Ευρωπαϊκά Προγράμματα
Σύμφωνο των Δημάρχων - Σχέδια Δράσης Βιώσιμης Ενέργειας
Η ΛΕΥΚΩΣΙΑ
Ιστορία
Αξιοθέατα
Μουσεία
Θέατρα
Πινακοθήκες & Κέντρα Τεχνών
Βιβλιοθήκες
Εμπορικοί Δρόμοι
Διαμονή
Χάρτης της πόλης
Πολιτιστικά Κέντρα
Πλατείες
Πάρκα & Κήποι
Δημοτικές Αγορές
Χώροι Λατρείας
Ξεναγήσεις
Κυβερνητικά Κτίρια
Ποδηλατόδρομοι
Ιστορικά Σχολεία
Εκπαίδευση
Αθλητικοί Χώροι
Καλλιτέχνες της Πόλης
Πισίνες & Κολυμβητήρια
Συγκοινωνίες
Χώροι Στάθμευσης
ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
Επικοινωνήστε μαζί μας
Γραφείο Εξυπηρέτησης & Πληροφόρησης του Δημότη
Στεγαστικό σχέδιο αναζωογόνησης ακριτικών περιοχών
Ηλεκτρονικές Αιτήσεις
Έντυπα & Αιτήσεις
Online Πληρωμές
Πράσινα Σημεία Επαρχίας Λευκωσίας
Υποβολή Αιτήματος / Εισήγησης
Επαλήθευση Πιστοποιητικών Γάμου
Συχνές Ερωτήσεις
Κοινοτάρχες Ενοριών
Υπηρεσίες Άμεσης Ανάγκης
Εξωτερικές Συνδέσεις
Ελληνικά
English
Russian
Webmail
e-λευκωσία
DMS
Έχει κίνηση στους δρόμους; Πάρτε τον Δήμαρχο με τα γιαούρτια
ΔΗΜΑΡΧΟΣ
/
Ομιλίες & Άρθρα
/
Έχει κίνηση στους δρόμους; Πάρτε τον Δήμαρχο με τα γιαούρτια
Δευ, 25 Ιουν. 2018
14:15
Η ραγδαία εξάπλωση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχει επηρεάσει ποικιλοτρόπως και το επίπεδο της ενημέρωσης και της δημοσιογραφίας. Από τη μια, πολίτες δοκιμάζουν τις δημοσιογραφικές τους ικανότητες αναρτώντας ειδήσεις, φωτογραφίες, σχόλια, στις περισσότερες περιπτώσεις χωρίς έλεγχο ή διασταύρωση των πληροφοριών ή χωρίς τήρηση οποιουδήποτε κανόνα προστασίας προσωπικών δεδομένων.
Από την άλλη, κάποιοι δημοσιογράφοι (ευτυχώς όχι όλοι) παρασυρόμενοι προφανώς από το πνεύμα και το ύφος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και το κυνήγι των likes, συγχύζουν την εφημερίδα και την αποστολή της με τις αναρτήσεις στο facebook ή στο Twitter. Ρηχά σχόλια τα οποία υποτίθεται εκφράζουν χιούμορ ή οργή, τίτλοι πιασάρικοι μεν, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις υπερβολικοί ή λαϊκίστικοι, τείνουν να υποκαταστήσουν τη διερευνητική και υπεύθυνη δημοσιογραφία.
Μπαίνει ο δημοσιογράφος στο αυτοκίνητό του για να πάει στο σπίτι του στη 1.00 το μεσημέρι και βρίσκει αυξημένη κίνηση. Χρειάζεται 40 λεπτά για να διασχίσει την πόλη, ενώ, όπως ισχυρίζεται, σε ένα φυσιολογικό κράτος δεν θα χρειαζόταν πάνω από δέκα λεπτά. Διερωτώμαι πραγματικά σε ποιο κράτος και σε ποια πόλη αναφέρεται, η οποία στη μία το μεσημέρι δεν έχει κυκλοφοριακή συμφόρηση (για όσους ειδικά επιλέγουν να διακινηθούν με το αυτοκίνητό τους και όχι με τα μέσα μαζικής μεταφοράς).
Αντί, όμως, να αναζητήσει απαντήσεις στα πολλά ερωτήματα που ως δημοσιογράφος, υπό άλλες συνθήκες θα υπέβαλλε, γράφει ένα μικρό σχόλιο και εισηγείται να αρχίσουμε να ρίχνουμε γιαούρτια στον Δήμαρχο –εάν υπάρχει– αν μη τι άλλο για να εκτονωνόμαστε. Ποια ερωτήματα θα μπορούσε να θέσει; Αν υπάρχει σχέδιο για αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού της Λευκωσίας, τι προβλέπει, ποιος έχει την ευθύνη υλοποίησής του και γιατί δεν το υλοποιεί (αν δεν το υλοποιεί); Αν υπάρχει σχέδιο για τις δημόσιες μεταφορές, τι προβλέπει και ποιος έχει την ευθύνη υλοποίησής του; (ο δημοσιογράφος που έγραψε το σχόλιο άραγε χρησιμοποιεί το λεωφορείο;)
Πολλά τα ερωτήματα και σε σχέση με καθυστερήσεις στην υλοποίηση έργων (επίσης αγαπημένο θέμα κριτικής εκ μέρους δημοσιογράφων). Ποιες οι διαδικασίες διαχείρισης των δημοσίων συμβάσεων; Τι προβλέπουν και πόσο πολύπλοκες είναι οι σχετικές Νομοθεσίες και πόσο χρονοβόρα η εφαρμογή τους; Τι γίνεται με τις συνεχείς προσφυγές εταιρειών στην Αναθεωρητική Αρχή Προσφορών; Πόσο καιρό κάνουν να εξεταστούν; Γιατί η αρμόδια Υπουργός κ. Βασιλική Αναστασιάδου, χαρακτήρισε τις καθυστερήσεις των έργων ως το σοβαρότερο πρόβλημα που καλείται να αντιμετωπίσει ως Υπουργός;
Δεν υπάρχει μαγικός τρόπος επίλυσης του κυκλοφοριακού προβλήματος της Λευκωσίας. Εδώ και χρόνια υπάρχει συγκεκριμένη μελέτη η οποία ονομάζεται Ολοκληρωμένο Σχέδιο Κινητικότητας Λευκωσίας. Προνοεί αύξηση της συχνότητας των δημόσιων μεταφορών, δημιουργία ποδηλατοδρόμων και ποδηλατολωρίδων, μονοδρομήσεις κύριων αξόνων (ώστε να δημιουργηθούν νέες ανεξάρτητες λεωφορολωρίδες) και δημιουργία τραμ.
Ο Δήμος της Λευκωσίας πρώτος ανέδειξε το Σχέδιο ως πολιτική, άρχισε την υλοποίηση του Σχεδίου και πλήρωσε για τη μελέτη βιωσιμότητας του τραμ (είναι βιώσιμο). Δυστυχώς, εκτός από το δίκτυο των μικρών λεωφορείων και τα έργα που ήδη άρχισαν στον Δήμο Λευκωσίας, τα οποία αφορούν την ανάπλαση και μονοδρόμηση των λεωφόρων Καλλιπόλεως και Μακαρίου, όλα τα άλλα είτε καθυστερούν αδικαιολόγητα είτε υπάρχει προσπάθεια υπόγειας υπονόμευσης τους. Εάν το σχέδιο δεν ολοκληρωθεί στην ολότητά του, οι ρυθμίσεις δεν θα αποδώσουν. Λείπει ο συντονισμός στην υλοποίηση των έργων στην ευρύτερη αστική Λευκωσία, ενώ για τα έργα που κατασκευάζονται ή θα κατασκευαστούν από το Δήμο Λευκωσίας, ο χρόνος και η προσπάθεια που απαιτούνται για τις αναρίθμητες εγκρίσεις που χρειάζονται από τις διάφορες κυβερνητικές υπηρεσίες είναι εξαιρετικά μακρύς και δύσκολος.
Αυτή την εβδομάδα το ΕΒΕ Λευκωσίας διοργανώνει μια ενδιαφέρουσα εκδήλωση, με θέμα «Κινητικότητα σαν εργαλείο οικονομικής αναγέννησης της Λευκωσίας» και συμμετοχή των αρμόδιων υπουργών και ομιλητές ειδικούς επί του θέματος. Μια καλή ευκαιρία για δημοσιογράφους και άλλους, που μπορεί να ενδιαφέρονται, να πάρουν απαντήσεις.
Διευκρινίζω, για να μην παρεξηγηθώ, ότι δεν έχασα ξαφνικά το χιούμορ μου, ούτε έχω αλλεργία στην κριτική. Καλοδεχούμενα και τα σχόλια και η κριτική, φτάνει τα πράγματα να μην μένουν μέχρι εκεί. Τα ερωτήματα είναι πολλά, αλλά για να απαντηθούν θα πρέπει να υποβληθούν. Για να γνωρίζουν και για να ενημερωθούν ολοκληρωμένα και αντικειμενικά οι πολίτες, για να συμβάλουν και τα ΜΜΕ στην προσπάθεια για επίλυση χρόνιων προβλημάτων, πιέζοντας για υλοποίηση των έργων και των λύσεων που προβλέπονται στο Σχέδιο.
*Δήμαρχος Λευκωσίας
Άλλες Ανακοινώσεις
11 Σεπ
Υπογραφή Συμβολαίων για την κατασκευή...
07 Ιουλ
10 μήνες ΚΕΕΑΕΔ - Ανασκόπηση του έργου του 1ου...
26 Μαϊ
Άρθρο Δημάρχου για τη Βιώσιμη Κινητικότητα
11 Απρ
Χρειάζεται άμεση υλοποίηση Αστικών Υποδομών...