Η τελευταία μοιρασμένη πρωτεύουσα της Ευρώπης
ΔΗΜΑΡΧΟΣ
Ο Δήμαρχος
Καλωσόρισμα
Ομιλίες & Άρθρα
Προηγούμενοι Δήμαρχοι
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Μέλη Συμβουλίου
Δημοτικές Επιτροπές
Ημερήσια Διάταξη
Πρακτικά
Ο ΔΗΜΟΣ
Όραμα & Αποστολή
Υπηρεσίες
Αναπτυξιακά Έργα
Απολογισμός Έργου
Πολιτικοί Γάμοι
Πολυδύναμο Δημοτικό Κέντρο
Δημοτικό Συμβούλιο Νεολαίας
Ιστορία Δήμου Λευκωσίας
Διδυμοποιήσεις με Δήμους
Συνεργασίες με Δήμους
Πλάκα της Τιμής & Σημαία της Τιμής
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Ανακοινώσεις
Εκδηλώσεις
Σχέδια Χορηγιών και Κινήτρων
Δημόσιες Προσφορές
Κενές Θέσεις Εργασίας
Πολεοδομικά Θέματα
Περιβαλλοντικές Μελέτες
Απόψεις περιοίκων για αιτήσεις ανάπτυξης (ιδιωτικές)
Εγγραφή στο Ενημερωτικό Δελτίο
Επικίνδυνες Οικοδομές
Κατάλληλη Κατασκευή Οδών ( Άρθρο 17)
Μέτρα αυτοπροστασίας από το σεισμό
Υποτροφίες σε Δημότες
Εκστρατείες & Προγράμματα
Ευρωπαϊκά Προγράμματα
Σύμφωνο των Δημάρχων - Σχέδια Δράσης Βιώσιμης Ενέργειας
Η ΛΕΥΚΩΣΙΑ
Ιστορία
Αξιοθέατα
Μουσεία
Θέατρα
Πινακοθήκες & Κέντρα Τεχνών
Βιβλιοθήκες
Εμπορικοί Δρόμοι
Διαμονή
Χάρτης της πόλης
Πολιτιστικά Κέντρα
Πλατείες
Πάρκα & Κήποι
Δημοτικές Αγορές
Χώροι Λατρείας
Κυβερνητικά Κτίρια
Ποδηλατόδρομοι
Ιστορικά Σχολεία
Εκπαίδευση
Αθλητικοί Χώροι
Καλλιτέχνες της Πόλης
Πισίνες & Κολυμβητήρια
Συγκοινωνίες
Χώροι Στάθμευσης
ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
Επικοινωνήστε μαζί μας
Γραφείο Εξυπηρέτησης & Πληροφόρησης του Δημότη
Στεγαστικό σχέδιο αναζωογόνησης ακριτικών περιοχών
Ηλεκτρονικές Αιτήσεις
Έντυπα & Αιτήσεις
Online Πληρωμές
Πράσινα Σημεία Επαρχίας Λευκωσίας
Υποβολή Αιτήματος / Εισήγησης
Επαλήθευση Πιστοποιητικών Γάμου
Συχνές Ερωτήσεις
Κοινοτάρχες Ενοριών
Υπηρεσίες Άμεσης Ανάγκης
Εξωτερικές Συνδέσεις
Ελληνικά
English
Russian
Webmail
e-λευκωσία
DMS
Μεταφορές
Ο ΔΗΜΟΣ
/
Ιστορία Δήμου Λευκωσίας
/
Ιστορία Δήμου (1882 - 1960)
/
Μεταφορές
Το 1878 ένας αμαξόδρομος, ο μοναδικός στο νησί, ένωνε την πρωτεύουσα με το προξενικό λιμάνι της Λάρνακας. Το οδικό σύστημα σταδιακά επεκτείνετο, αλλά, υποζύγια και κάρα που τα τραβούσαν άλογα συνέχισαν να χρησιμοποιούνται για τις μεταφορές και στον 20ο αιώνα. Η πλατεία Ασμάλτι τη δεκαετία του 1930 αποτελούσε το χώρο εκκίνησης όχι μόνο των καραβανιών από καμήλες, αλλά και των δημόσιων λεωφορείων. Ο κυβερνητικός σιδηρόδρομος άρχισε να λειτουργεί για το κοινό το 1905 με αργά τρένα που σταματούσαν σε κάθε χωριό.
Παρόλα αυτά ήταν ένα σημαντικό επίτευγμα για τις συγκοινωνίες μεταξύ του νεοκατασκευασμένου λιμανιού της Αμμοχώστου και της πρωτεύουσας. Σταμάτησε όμως να λειτουργεί το 1951 αφού δεν μπορούσε να συναγωνιστεί το αυτοκίνητο. Η άφιξη του ποδηλάτου το 1890 θεωρήθηκε αρχικά μια επικίνδυνη πολυτέλεια. Με τη βελτίωση των δρόμων και τη μείωση της τιμής τους, τα δίκυκλα άρχισαν να γίνονται ένα πολύ κοινό θέαμα στην πόλη. Η δασκάλα Νάφια Μιχαηλίδη ήταν η πρώτη γυναίκα που οδήγησε ποδήλατο και πολλά μάτια την κοίταζαν με δυσπιστία. Στη δεκαετία του 1950 τα ιδιωτικά αυτοκίνητα και οι γυναίκες οδηγοί ήταν πλέον ένα σύνηθες φαινόμενο, αλλά υπήρχαν ακόμα γαϊδούρια και καμήλες στους δρόμους της πόλης. Το διεθνές αεροδρόμιο της Λευκωσίας λειτούργησε το 1947 στο χώρο που βρίσκεται σήμερα και ένωνε την πρωτεύουσα πιο άμεσα με τον έξω κόσμο.
ΔΗΜΑΡΧΟΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Ο ΔΗΜΟΣ
Όραμα & Αποστολή
Υπηρεσίες
Αναπτυξιακά Έργα
Απολογισμός Έργου
Πολιτικοί Γάμοι
Πολυδύναμο Δημοτικό Κέντρο
Δημοτικό Συμβούλιο Νεολαίας
Ιστορία Δήμου Λευκωσίας
Ιστορία Δήμου (1882 - 1960)
Η Διοίκηση του Δημαρχείου
Οι Δημοτικοί Κήποι
Οδικός Φωτισμός
Παροχή Νερού & Αποχετεύσεις
Αστική Ανάπτυξη & Πληθυσμός
Εντός των Τειχών
Εκτός των Τειχών
Μεταφορές
Ιστορία Δήμου (1960 - Σήμερα)
Ιστορία Δημαρχείου
Διδυμοποιήσεις με Δήμους
Συνεργασίες με Δήμους
Πλάκα της Τιμής & Σημαία της Τιμής
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΤΕ ΤΗΝ ΠΟΛΗ
ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ