Βιωματικά εργαστήρια για εφήβους στο Γυμνάσιο Παλουριώτισσας

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ / Ανακοινώσεις / Ανακοινώσεις 2016 / Βιωματικά εργαστήρια για εφήβους στο Γυμνάσιο Παλουριώτισσας
Τετ, 09 Μαρ. 2016 11:05
Το Πολυδύναμο Δημοτικό Κέντρο Λευκωσίας και το Γυμνάσιο Παλουριώτισσας διοργανώνουν βιωματικά εργαστήρια  με θέμα «Καλλιέργεια Συναισθηματικής Αγωγής Εφήβων»

Το Πολυδύναμο Δημοτικό Κέντρο Λευκωσίας στα πλαίσια του προγράμματος  «Συμβουλευτικό Κέντρο» πραγματοποίησαν στο Γυμνάσιο Παλουριώτισσας βιωματικά εργαστήρια για τους μαθητές με θέμα «Καλλιέργεια Συναισθηματικής Αγωγής Εφήβων». Κατόπιν αιτήματος της διεύθυνσης του σχολείου αλλά και σε συνεννόηση με την Σύμβουλο του Γυμνασίου Παλουριώτισσας, κυρία Δέσπω Ρωτού, ξεκίνησε στις 8 Μαρτίου 2016 η εν λόγω δράση.

Η συνεργάτης του Πολυδύναμου Δημοτικού Κέντρου Λευκωσίας, Ψυχολόγος-Συνθετική Ψυχοθεραπεύτρια κυρία Έλενα Κατσέξου ολοκλήρωσε το πρώτο από τα τρία διαδοχικά εργαστήρια με  θέμα «Καλλιέργεια Συναισθηματικής Αγωγής Εφήβων». Το πρώτο εργαστήριο με τίτλο «Πλάθοντας την αυτοεικόνα μου» παρακολούθησαν 2 ομάδες των 16 μαθητών, ενώ την ερχόμενη εβδομάδα 16 Μαρτίου οι ίδιες 2 ομάδες θα παρακολουθήσουν το εργαστήριο με τίτλο «Είμαι ότι νιώθω; (Αναγνώριση, έκφραση και διαχείριση συναισθημάτων)». Η δράση ολοκληρώνεται στις 21 Μαρτίου με την «Διαχείριση Θυμού με σεβασμό, συνεργασία και διαπραγμάτευση». Το κάθε εργαστήρι αποτελείται από αλληλένδετες βιωματικές παρεμβάσεις, συνολικής διάρκειας 90’, με κύριο σκοπό την πρόληψη αλλά και την αποτελεσματική αντιμετώπιση κρίσεων, ενθαρρύνοντας τους έφηβους να αποκτήσουν συναισθηματικές και κοινωνικές δεξιότητες για να αντεπεξέρχονται σε μελλοντικές προκλήσεις.

Η Συναισθηματική Αγωγή Εφήβων βασίζεται στην ιδέα ότι η σκέψη, η λύση προβλημάτων, η δημιουργία επιλογών, η συσχέτιση-συναναστροφή και η αντιμετώπιση κρίσεων είναι δεξιότητες που μπορούν να καλλιεργηθούν μέσω εφαρμοσμένων-βιωματικών προγραμμάτων όπου εστιάζουν στον καθοριστικό ρόλο που παίζει η εμπειρία στη διαδικασία της μάθησης και της αναζήτησης νοήματος. Για να μπορέσουν οι έφηβοι να χειριστούν τον πολυσύνθετο κόσμο που καθημερινά κινείται γύρω τους, χρειάζονται στοχευμένες ψυχοσυναισθηματικές παρεμβάσεις με σκοπό  να μάθουν να παρατηρούν τον εαυτό τους όσο και το περίγυρο τους, να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα τους, να σχετίζονται, να ρωτάνε, να συνδέουν, να οργανώνουν και να συνθέτουν πληροφορίες. Επίσης να μπορούν να συμμετέχουν σε ότι συμβαίνει μέσα τους και γύρω τους, μαθαίνοντας να εμπιστεύονται και να αξιοποιούν παράλληλα τον εαυτό τους και τους άλλους, και τέλος να συνεργάζονται δίνοντας και παίρνοντας.    

Από το Πολυδύναμο Δημοτικό Κέντρο Λευκωσίας