Η τελευταία μοιρασμένη πρωτεύουσα της Ευρώπης
ΔΗΜΑΡΧΟΣ
Ο Δήμαρχος
Καλωσόρισμα
Ομιλίες & Άρθρα
Προηγούμενοι Δήμαρχοι
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Αντιδήμαρχοι
Μέλη Συμβουλίου
Δημοτικές Επιτροπές
Δημοσιοποίηση Αποφάσεων
Ο ΔΗΜΟΣ
Όραμα & Αποστολή
Υπηρεσίες
Έργα
Απολογισμός Έργου
Πολιτικοί Γάμοι
Πολυδύναμο Δημοτικό Κέντρο Λευκωσίας
Δημοτικό Συμβούλιο Νεολαίας
Ιστορία Δήμου Λευκωσίας
Διδυμοποιήσεις με Δήμους
Συνεργασίες με Δήμους
Πλάκα της Τιμής & Σημαία της Τιμής
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Ανακοινώσεις
Εκδηλώσεις
Διεθνές Φεστιβάλ Λευκωσίας
Ανοικτό Σχολείο Αγλαντζιάς
Πολυδύναμο Αγίου Δομετίου
Λευκωσία 2030
Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας 2024
Σχέδια Χορηγιών και Κινήτρων
Δημόσιες Προσφορές
Κενές Θέσεις Εργασίας
Πολεοδομικά Θέματα
Περιβαλλοντικές Μελέτες
Απόψεις περιοίκων για αιτήσεις ανάπτυξης (ιδιωτικές)
Εγγραφή στο Ενημερωτικό Δελτίο
Επικίνδυνες Οικοδομές
Κατάλληλη Κατασκευή Οδών ( Άρθρο 17)
Μέτρα αυτοπροστασίας από το σεισμό
Υποτροφίες σε Δημότες
Εκστρατείες & Προγράμματα
Ευρωπαϊκά Προγράμματα
Σύμφωνο των Δημάρχων - Σχέδια Δράσης Βιώσιμης Ενέργειας
Η ΛΕΥΚΩΣΙΑ
Ιστορία
Αξιοθέατα
Μουσεία
Θέατρα
Πινακοθήκες & Κέντρα Τεχνών
Βιβλιοθήκες
Εμπορικοί Δρόμοι
Διαμονή
Χάρτης της πόλης
Πολιτιστικά Κέντρα
Πλατείες
Πάρκα & Κήποι
Δημοτικές Αγορές
Χώροι Λατρείας
Ξεναγήσεις
Κυβερνητικά Κτίρια
Ποδηλατόδρομοι
Ιστορικά Σχολεία
Εκπαίδευση
Αθλητικοί Χώροι
Καλλιτέχνες της Πόλης
Πισίνες & Κολυμβητήρια
Συγκοινωνίες
Χώροι Στάθμευσης
ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
Επικοινωνήστε μαζί μας
Γραφείο Εξυπηρέτησης & Πληροφόρησης του Δημότη
Ηλεκτρονικές Αιτήσεις
Έντυπα & Αιτήσεις
Online Πληρωμές
Πράσινα Σημεία Επαρχίας Λευκωσίας
Υποβολή Αιτήματος / Εισήγησης
Επαλήθευση Πιστοποιητικών Γάμου
Συχνές Ερωτήσεις
Κοινοτάρχες Ενοριών
Υπηρεσίες Άμεσης Ανάγκης
Εξωτερικές Συνδέσεις
Ελληνικά
English
Russian
Webmail
e-λευκωσία
DMS
ΟΣΚΛ - Επιβάλλεται άμεσα να υλοποιηθούν τα σχέδια για το κυκλοφοριακό της Λευκωσίας
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
/
Ανακοινώσεις
/
Ανακοινώσεις 2019
/
ΟΣΚΛ - Επιβάλλεται άμεσα να υλοποιηθούν τα σχέδια για το κυκλοφοριακό της Λευκωσίας
Παρ, 13 Σεπ. 2019
14:40
Επιβάλλεται άμεσα να υλοποιηθούν τα σχέδια για το κυκλοφοριακό της Λευκωσίας
Η Λευκωσία αντιμετωπίζει εδώ και πάρα πολλά χρόνια σοβαρό κυκλοφοριακό και περιβαλλοντικό πρόβλημα. Το πρόβλημα αφορά όλους τους Δήμους της μείζονος Λευκωσίας. Αφορά πρωτίστως τις εισόδους προς το κέντρο της πόλης. Σύμφωνα με στοιχεία, κάθε μέρα υπολογίζεται ότι εισέρχονται στη Λευκωσία 34.000 οχήματα, περίπου 3.300 περισσότερα σε σχέση με το 2015. Στη Λεωφόρο Λεμεσού η ημερήσια κίνηση οχημάτων αυξήθηκε από 47.000 το 2015 σε 50.500 το 2018, στη λεωφόρο Στροβόλου από 38.000 σε 41.000 και στη λεωφόρο Αρχαγγέλου από 28.500 σε 31.400.
Κύρια πηγή του προβλήματος είναι η μεγάλη εξάρτηση από το ιδιωτικό αυτοκίνητο και αυτό γιατί εδώ και δεκαετίες η πολιτική μεταφορών είχε επικεντρωθεί μονόπλευρα στο αυτοκίνητο. Πολλά νοικοκυριά έχουν τον ίδιο αριθμό αυτοκινήτων όσα και τα ενήλικα μέλη τους, γεγονός που επιφέρει σημαντικό οικονομικό κόστος για το νοικοκυριό (έξοδα αγοράς, κυκλοφορίας και συντήρησης). Ταυτόχρονα, η αυξημένη χρήση του ιδιωτικού οχήματος επιβαρύνει σημαντικά το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής στις αστικές περιοχές (ατμοσφαιρική ρύπανση, ηχορύπανση, κυκλοφοριακά προβλήματα).
Τα προβλήματα είναι γνωστά σε όλους εδώ και καιρό. Γι' αυτό άλλωστε, ως κράτος και ως φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης, ζητήσαμε από ξένους εμπειρογνώμονες να τα μελετήσουν. Από το 2011 έχουμε σχέδιο επίλυσης, το οποίο ονομάζεται Ολοκληρωμένο Σχέδιο Κινητικότητας Λευκωσίας (ΟΣΚΛ). Το Σχέδιο, μεταξύ άλλων, προνοεί αύξηση της συχνότητας των δημόσιων μεταφορών, δημιουργία ποδηλατοδρόμων και ποδηλατολωρίδων, μονοδρομήσεις κύριων αξόνων (ώστε να δημιουργηθούν νέες ανεξάρτητες λεωφορολωρίδες) κ.ά..
Οι ξένοι εμπειρογνώμονες έδωσαν κατευθύνσεις και εισηγήθηκαν υλοποίηση συγκεκριμένων έργων για να λυθεί το κυκλοφοριακό και περιβαλλοντολογικό πρόβλημα. Ως Δήμος Λευκωσίας και βάσει του Ολοκληρωμένου Σχεδίου Κινητικότητας Λευκωσίας (ΟΣΚΛ), έχουμε υποβάλει επανειλημμένα συγκεκριμένες εισηγήσεις προς το κράτος, οι οποίες κινούνται σε τέσσερις κεντρικούς άξονες:
• Στη δημιουργία υποδομών μονοδρόμησης κύριων αξόνων και τη δημιουργία λεωφορειολωρίδων.
• Στην αύξηση της συχνότητας και των δρομολογίων των λεωφορείων, η οποία θα πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα κατά τη διαπραγμάτευση των νέων συμβάσεων για τις δημόσιες συγκοινωνίες.
• Στη δωρεάν χρήση των δημόσιων μεταφορών για κάποιο διάστημα (ένα ή δύο χρόνια).
• Στη λειτουργία δικτύου Τραμ (σημειώνεται ότι ο Δήμος Λευκωσίας χρηματοδότησε εξ ολοκλήρου την τεχνοοικονομική μελέτη που εκπονήθηκε το 2015).
Τα έργα που εκτελούνται σε διάφορα σημεία της Λευκωσίας μπορεί να δημιουργούν μιαν πρόσθετη ταλαιπωρία, αλλά δεν μπορεί να αποδοθεί σε αυτά το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης. Αντίθετα, με την ολοκλήρωσή τους, κυρίως εκείνα που αποτελούν μέρος του Ολοκληρωμένου Σχεδίου Κινητικότητας Λευκωσίας, θα συμβάλουν στην απάμβλυνση του προβλήματος, νοουμένου ότι θα υλοποιηθούν παράλληλα όλες οι πρόνοιες του ΟΣΚΛ.
Άλλες Ανακοινώσεις
12 Νοε
Επιπρόσθετοι οδοί για ασφαλτόστρωση στη...
12 Νοε
Ο Δήμος Λευκωσίας συμμετέχει στο έργο...
11 Νοε
Ημέρα Ανάμνησης για τους πεσόντες των δύο...
11 Νοε
33η Ετήσια Εκδήλωση εις μνήμην Κωνσταντίνου...