Δήμος Λευκωσίας - Επίσκεψη ΥΠΠΑΝ σε καλοκαιρινά προγράμματα του Πολυδύναμου Δημοτικού Κέντρου

Επίσκεψη ΥΠΠΑΝ σε καλοκαιρινά προγράμματα του Πολυδύναμου Δημοτικού Κέντρου

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ / Ανακοινώσεις / Ανακοινώσεις (2021) / Επίσκεψη ΥΠΠΑΝ σε καλοκαιρινά προγράμματα του Πολυδύναμου Δημοτικού Κέντρου
Παρ, 06 Αυγ. 2021 13:30
•    Δήμαρχος Λευκωσίας: «Η ανάπτυξη συνεργασίας μεταξύ Τοπικών Αρχών και ΥΠΠΑΝ σε ότι αφορά τα καλοκαιρινά προγράμματα θα επιφέρει τεράστιο όφελος στις οικογένειες, κυρίως τις πιο ευάλωτες».

Μετά από πρόσκληση του Δημάρχου Λευκωσίας Κωνσταντίνου Γιωρκάτζη ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΠΑΝ) Πρόδρομος Προδρόμου πραγματοποίησε στις 6 Αυγούστου 2021 επίσκεψη στα Δημοτικά Σχολεία Χατζηγιωρκάκη Κορνέσιου και Αγίου Ανδρέα όπου λειτουργούν δύο από τα πέντε καλοκαιρινά προγράμματα «Μετά το Κουδούνι» του Πολυδύναμου Δημοτικού Κέντρου Λευκωσίας.

Τον κ. Υπουργό συνόδευσε ο κ. Γιωρκάτζης, η υπεύθυνη του Πολυδύναμου Κέντρου κ. Ρούλα Γεωργοπούλου και η αρμόδια λειτουργός κ. Κατερίνα Χαραλάμπους Μορέ.

Ο Δήμος Λευκωσίας θέτοντας ως προτεραιότητα τη στήριξη των δημοτών του, κυρίως των πιο ευάλωτων, εφαρμόζει μέσω του Πολυδύναμου του Κέντρου προγράμματα / δράσεις που απαντούν στις σύγχρονες προκλήσεις όπως είναι, μεταξύ άλλων, η φύλαξη παιδιών για να είναι εφικτή η ένταξη ή επανένταξη των γονέων / κηδεμόνων στην αγορά εργασίας.

Κατά τη συνάντηση τονίστηκε από τον Δήμαρχο Λευκωσίας η ανάγκη ανάπτυξης συνεργασίας μεταξύ Τοπικών Αρχών και ΥΠΠΑΝ σε ότι αφορά τη λειτουργία των καλοκαιρινών προγραμμάτων. 

«Μια τέτοια συνεργασία θα έχει τεράστιο και πολλαπλό όφελος για τις οικογένειες καθώς θα εξυπηρετούνται ποιοτικά όλο και περισσότεροι εργαζόμενοι γονείς, θα μειωθούν οι επικαλύψεις υπηρεσιών ενώ θα αξιοποιούνται καλύτερα οι υφιστάμενοι πόροι», δήλωσε ο κ. Γιωρκάτζης.

Είπε  ότι «καλή πρακτική και πρότυπο συνέργειας τοπικών Αρχών και Υπουργείου Παιδείας αποτελεί η επιτυχής λειτουργία του Ανοικτού Σχολείου καθώς και του Θερινού Ανοικτού Ειδικού Σχολείου».

Ο κ. Προδρόμου στις δικές του δηλώσεις, αφού εξήρε το όφελος από τη λειτουργία καλοκαιρινών προγραμμάτων από τους Δήμους, εξέφρασε την πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας για περαιτέρω ενίσχυση των Τοπικών Αρχών για τη διοργάνωση θερινών σχολείων.

«Το επόμενο διάστημα θα συζητήσουμε με τους Δημάρχους, αρχικά των μεγάλων πόλεων, την επέκταση του θεσμού των θερινών σχολείων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση με την οικονομική στήριξη του ΥΠΠΑΝ ώστε να δημιουργήσουμε περισσότερα σχολεία για περισσότερα παιδιά», δήλωσε χαρακτηριστικά σημειώνοντας ότι «είναι ένας τρόπος να παρέχουμε αποτελεσματικότερες και σε μεγαλύτερη κλίμακα υπηρεσίες στις οικογένειες και τα παιδιά».

Ανέφερε ακόμη ότι στο τραπέζι για συζήτηση θα τεθεί και η συνεργασία με τις Τοπικές Αρχές για ανάπτυξη επιμορφωτικών προγραμμάτων μέσω του Ανοικτού Σχολείου.

Εξυπηρέτηση εκατοντάδων οικογενειών

Το πρώτο θερινό σχολείο του Δήμου Λευκωσίας λειτούργησε το 2008 με 20 παιδιά, στο πλαίσιο του προγράμματος Πολυπολιτισμικό Κέντρο Φροντίδας Παιδιών Λευκωσίας. Το 2010 τα παιδιά που φιλοξενήθηκαν στο πρόγραμμα τριπλασιάστηκαν και το 2018 έφθασαν τα 99. Η πανδημία και τα μέτρα που επιβλήθηκαν περιόρισαν τις δυνατότητες φιλοξενίας παιδιών το περσινό και φετινό καλοκαίρι. Παρά ταύτα, τηρουμένων των υγειονομικών πρωτοκόλλων, το πρόγραμμα λειτούργησε εξυπηρετώντας 40 παιδιά το καλοκαίρι του 2020 και 60 παιδιά φέτος το καλοκαίρι.

Το 2013 το Πολυδύναμο Δημοτικό Κέντρο, ανταποκρινόμενο στην ανάγκη για προστασία / φροντίδα και δημιουργική απασχόληση παιδιών, λειτούργησε το πρώτο καλοκαιρινό πρόγραμμα  «Μετά το Κουδούνι» στο Δημοτικό Αγίου Ανδρέα, με 40 παιδιά. Η αυξητική τάση που παρατηρείται στη συμμετοχή παιδιών χρόνο με το χρόνο δεικνύει την ανάγκη για τέτοιου είδους προγράμματα. Πιο συγκεκριμένα, στο εν λόγω καλοκαιρινό πρόγραμμα το 2014 φοίτησαν 56 παιδιά, το 2015 76 παιδιά, το 2016 77 παιδιά, το 2017 93 παιδιά, το 2018 97 παιδιά και το 2019 105 παιδιά. Το καλοκαίρι του 2020, λόγω των μέτρων για τον περιορισμό της μετάδοσης του κορωνοϊού, το πρόγραμμα φιλοξένησε 47 παιδιά ενώ φέτος το πρόγραμμα παρακολουθούν 99 παιδιά.

Δύο χρόνια αργότερα (2015) το θερινό σχολείο επεκτείνεται και στο Δημοτικό Αγίων Ομολογητών. Εξήντα παιδιά φοίτησαν το πρώτο χρόνο λειτουργίας του προγράμματος με όλο και περισσότερες οικογένειες να εμπιστεύονται το πρόγραμμα για την προστασία και δημιουργική απασχόληση των παιδιών του. Το 2019 στο πρόγραμμα συμμετείχαν 85 παιδιά. Το πρόγραμμα λειτούργησε με 18 παιδιά το καλοκαίρι του 2020, λόγω των αυστηρών περιοριστικών μέτρων που βρίσκονταν σε ισχύ, ενώ φέτος 44 παιδιά παρακολουθούν το πρόγραμμα.

Το 2016 το καλοκαιρινό πρόγραμμα «Μετά το Κουδούνι» εφαρμόστηκε και στο Δημοτικό Σχολείο Χατζηγεωργάκης Κορνέσιος. Κατά τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του προγράμματος φοίτησαν 60 παιδιά, το 2017 80 παιδιά, 99 παιδιά το 2018 και 110 παιδιά το 2019 (σχολική περίοδος και καλοκαίρι). Παρ’ όλους τους περιορισμούς, λόγω της πανδημίας στο πρόγραμμα φέτος το καλοκαίρι φιλοξενούνται 57 παιδιά. Πέρυσι, το πρόγραμμα παρακολούθησαν 45 παιδιά.

Το καθαρό κόστος λειτουργίας των προγραμμάτων «Μετά το Κουδούνι» χρηματοδοτείται σχεδόν αποκλειστικά από τους γονείς / κηδεμόνες των παιδιών. Από το 2019 το Υπουργείο Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων χρηματοδοτεί το πρόγραμμα μέσω των κρατικών ενισχύσεων. Η πρώτη κρατική ενίσχυση αξιοποιήθηκε κυρίως για την κάλυψη του κόστους συμμετοχής άπορων παιδιών στα καλοκαιρινά προγράμματα καθώς και για τη διάθεση συνοδών παιδιών ΑΜΕΑ, με στόχο την ενσωμάτωσή τους στα προγράμματα.

Θερινό Ειδικό Σχολείο

Εξαιρετικής σημασίας για το Πολυδύναμο Δημοτικό Κέντρο είναι και η λειτουργία του Ανοικτού Ειδικού Σχολείου Λευκωσίας με θερινό πρόγραμμα. Το 2021 το Ανοικτό Ειδικό Σχολείο είχε διάρκεια  5 εβδομάδες και εξυπηρέτησε 31 παιδιά, σε 7 ομάδες, με 7 δασκάλους ειδικής εκπαίδευσης και 10 σχολικούς βοηθούς, 2 εκπαιδευτές (κολύμπι και χειροτεχνίες) και 4 δρομολόγια που παραλάμβαναν παιδιά από όλη την επαρχία Λευκωσίας (Μένοικο, Μάμμαρι, Κόρνο, Καμπιά, κτλ). 

Το 2020 το Ανοικτό Ειδικό Σχολείο είχε επίσης διάρκεια 5 βδομάδες και εξυπηρέτησε  26 παιδιά, σε 7 ομάδες, με 7 δασκάλους ειδικής εκπαίδευσης, 10 σχολικούς βοηθούς και 4 δρομολόγια.