Πρωτεύων στόχος του έργου είναι η αλλαγή του τοπίου του παλιού ΓΣΠ: ένας πνεύμονας αναπτυγμένος σε εδαφικό ανάγλυφο, με ισχυρό χαρακτήρα, κυρίαρχη τη φύση και διακριτικό το ανθρωπογενές περιβάλλον, μια νέα εμπειρία αυτόνομου δημόσιου χώρου. Το πρώην ΓΣΠ βρίσκεται πάνω στον σημαντικότερο άξονα της σύγχρονης Λευκωσίας. Το πάρκο/πλατεία πρέπει να ενταχθεί δυναμικά σ’αυτόν, να μη παραμείνει ένας παράπλευρος χώρος. Η συνθετική δομή της πρότασης γεννιέται από την παράκαμψη αυτού του άξονα, βασισμένη στα πιο κάτω:
  • Εσωστρεφής πράσινος πνεύμονας, μονωμένος από την πόλη και την κυκλοφορία.
  • Ανοιχτό αμφιθέατρο αστικών συγκεντρώσεων, όπως συνέβαινε παλιά στο ΓΣΠ.
  • Εμπορική υποστήριξη της επιχειρηματικής βιωσιμότητας του έργου.
  • Δύο υπόγειες στάθμες χώρων στάθμευσης , συνολικής χωρητικότητας 554 θέσεων σύμφωνα με τις πρόνοιες του Ολοκληρωμένου Σχεδίου Κινητικότητας Λευκωσίας (ΟΣΚΛ)
Σύνολο χώρων στάθμευσης: 554
Χώροι Στάθμευσης ΑμεΑ: 33
Χώροι Στάθμευσης για άτομα μειωμένης κινητικότητας (Οικογένειες): 28
Χώροι φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων προς κατασκευή: 12
Πρόβλεψη για ηλεκτρικά αυτοκίνητα: 108

Η ιδέα της παράκαμψης φιλοδοξεί να εξυπηρετήσει τους πιο πάνω στόχους με μία μόνον χειρονομία:
με την πτύχωση του γηπέδου σε ανάγλυφο, βυθίζοντας το έδαφος στο μέσον και υψώνοντας τα άκρα του. Τα “ανασηκώματα” των άκρων διαμορφώνουν νέα αστικά μέτωπα και προσφέρουν προσβάσεις από το πάρκο/πλατεία στο φουαγιέ του θεάτρου.

Η βεράντα του τελευταίου συμπληρώνει τον αμφιθεατρικό δημόσιο χώρο, μεταλλάσσοντας το θέατρο σε θεατή του πάρκου. Δύο σχισμές στο έδαφος παράγουν εμπορικά μέτωπα κατά μήκος της παράκαμψης, ενώ μια μακρά πέργκολα κατά μήκος της οδού Ευαγόρου επιστέφει εμπορικές χρήσεις, με ένα υδάτινο φίλτρο ανάμεσα στο πέρασμα του δρόμου και τον περίπατο του πάρκου, Η “νεροκουρτίνα” αυτή χύνεται σε ρυάκι στην πλευρά του αμφιθεάτρου, βελτιώνοντας το μικροκλίμα του.

Η ανάπλαση του χώρου του παλιού ΓΣΠ στοχεύει στη δημιουργία αστικής πλατείας, χώρων πρασίνου και χώρων αναψυχής, καθώς και στην κατασκευή  υπόγειου χώρου στάθμευσης.

Το έργο της ανάπλασης του παλιού ΓΣΠ δημιουργεί «δρόμους» διασύνδεσης με άλλα σημαντικά έργα που έγιναν, γίνονται ή θα γίνουν στο κέντρο όπως είναι η Ανάπλαση του Εμπορικού Τριγώνου (Μακαρίου - Στασικράτους - Ευαγόρου), η Πλατεία Ελευθερίας και άλλα έργα αστικής ανάπλασης στην εντός των τειχών πόλη.

Συγχρηματοδότηση
Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Προγράμματος Πολιτικής Συνοχής «ΘΑλΕΙΑ 2021-2027» με τη συγχρηματοδότηση της ΕΕ

Αρχιτέκτονες
Γιάννης Κίζης, Κωσταντής Κίζης, Θύμης Δούγκας, Γρηγόρης Πατσαλοσαββής

Σύμβουλοι
Πολιτικός Μηχανικός: Φαίδων Καρυδάκης
Μηχανολόγος Μηχανικός: Χρίστος Ζόμπολας
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός: Νίκος Προύνιας
Επιμετρητής Ποσοτήτων: Γουίδο Καπιρής
Σύμβουλος Ασφάλειας και Υγείας: Φλώρος Παντελή
Σύμβουλος φυτοτεχνίας τοπίου: Αντώνης Σκορδίλης

Άλλα Έργα

Ανάπλαση Πυρήνα Καϊμακλίου

Το Καϊμακλί και ο παραδοσιακός πυρήνας του, πέρασαν από την περίοδο της...

Περισσότερα
Ανάπλαση Περιοχής Συνοικίας Δημιουργικών...

Στόχος του έργου ανάπλασης της οδού Τρικούπη στην εντός των τειχών πόλη,...

Περισσότερα
Αστικά αντιπλημμυρικά έργα στο Δήμο Λευκωσίας

Αστικά αντιπλημμυρικά έργα στο Δήμο Λευκωσίας - Κατάλληλη κατασκευή...

Περισσότερα
Νέοι χώροι στάθμευσης στην εντός των τειχών...

Η δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης στο ιστορικό κέντρο της Λευκωσίας...

Περισσότερα